فروشگاه اینترنتی خودرو سوپر مارکت

دسته بندی کالاها

نحوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

شنبه 4 تیر 1401 367 بازدید کننده گروه دانستنی های خودرو

نحوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

همانطور که میدانید تعویض روغن های مختلف ماشین اهمیت بسیار زیادی در نحوه کارکرد و عمر آن دارد. یکی از روغن های مهم در خودروها، روغن گیربکس است. اگر شما هم به فکر عمر خودرو خود هستید، این مقاله ما را از دست ندهید.

در برخی از مکانیکی ها به هنگام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ماشین، مشاهده می کنید که از دستگاه های خاصی برای تعویض روغن استفاده می کنند. در واقع هدف از این کار این است که قبل از ریختن روغن جدید رسوب و کثیفی های قبل به طور کامل تمیز شود.

برای تعیین زمان تعویض روغن گیربکس حتما باید دفترچه راهنمای خودرو خود را مطالعه کنید. اگر احیانا تیرگی یا بوی خاصی از قسمت روغن گیربکس حس کردید ، حتما باید زمان زودتری را برای تعویض آن در نظر بگیرید. در غیر این صورت زمان نوشته شده در دفترچه را مدنظر قرار دهید.

ما همیشه توصیه میکنیم که تعویض روغن به خصوص روغن گیربکس را به دست افراد حرفه ای بسپارید! علت اینکه تاکید ما بر روغن گیربکس بیشتر است در این است که بخش گیربکس بدون شک یکی از مهمترین قسمت های خودرو شما می باشد.

تعویض روغن با دستگاه بسیار بهتر است در زیر به چند علت آن می پردازیم :

1. مصرف سوخت را کاهش می دهد و سبب افزایش عملکرد مطلوب موتور خودرو می‌شود.
2. از ایجاد آسیب به گیربکس و هزینه‌های زیاد جلوگیری می‌کند.
3. باعث محافظت هر چه بهتر از قطعات داخل گیربکس می‌شود.
4. باعث از بین بردن تمامی ذرات و گرد و غبارهایی که باعث آسیب به گیربکس می‌شود.
5. سبب نرم شدن دنده و بالا رفتن شتاب خودرو می‌شود.

و...

دستگاه های متنوعی هم برای تعویض روغن وجود دارند. یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین ها دستگاه لانچ (LAUNCH) یا ای تی اف (ATF) است.

در زیر آموزش کار با دستگاه لانچ رو براتون میزارم ولی قطعا بهتر است کار را به دست افراد حرفه ای بسپارید.

1. ابتدا شلنگ‌های رفت و برگشت گیربکس اتوماتیک را به شلنگ‌های دستگاه متصل می‌کنیم.

2. برای اطمینان از اتصال صحیح، خودرو را در حالت سوئیچ باز قرار می‌دهیم اگر آمپر بالا نیامد، اتصالات درست است.

3. در منو‌ی دستگاه نوع خودروی مورد نظر را پیدا کنید.

4. دو تصویر مخزن روغن روی دستگاه قرار دارد، زیر یکی از آنها کلمه (USED) به معنای استفاده شده یا روغنی که در حال حاضر در گیربکس است، اشاره دارد و در زیر تصویر دیگر کلمه (NEW) به معنای روغن جدید درج شده است.

5. با استفاده از منو‌ی دستگاه تعویض روغن را در دو حالت اتوماتیک و تمام اتوماتیک می‌توان انجام داد، که در حالت تمام اتوماتیک، کل روغن موجود در گیربکس، بلوک هیدرولیکی و توربین تخلیه می‌شود.

ویدئو تهیه شده در فروشگاه ما که نحوه تعویض روغن گیربکس را نشان داده ایم، در لینک زیر قابل مشاهده است :

https://www.aparat.com/v/QDVUJ


نحوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاهفروشگاه اینترنتی خودرو سوپر مارکت6/25/2022همانطور که میدانید تعویض روغن های مختلف ماشین اهمیت بسیار زیادی در نحوه کارکرد و عمر آن دارد. یکی از... همانطور که میدانید تعویض روغن های مختلف ماشین اهمیت بسیار زیادی در نحوه کارکرد و عمر آن دارد. یکی از روغن های مهم در خودروها، روغن گیربکس است. اگر شما هم به فکر عمر خودرو خود هستید، این مقاله ما را از دست ندهید.در برخی از مکانیکی ها به هنگام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ماشین، مشاهده می کنید که از دستگاه های خاصی برای تعویض روغن استفاده می کنند. در واقع هدف از این کار این است که قبل از ریختن روغن جدید رسوب و کثیفی های قبل به طور کامل تمیز شود.برای تعیین زمان تعویض روغن گیربکس حتما باید دفترچه راهنمای خودرو خود را مطالعه کنید. اگر احیانا تیرگی یا بوی خاصی از قسمت روغن گیربکس حس کردید ، حتما باید زمان زودتری را برای تعویض آن در نظر بگیرید. در غیر این صورت زمان نوشته شده در دفترچه را مدنظر قرار دهید.ما همیشه توصیه میکنیم که تعویض روغن به خصوص روغن گیربکس را به دست افراد حرفه ای بسپارید! علت اینکه تاکید ما بر روغن گیربکس بیشتر است در این است که بخش گیربکس بدون شک یکی از مهمترین قسمت های خودرو شما می باشد.تعویض روغن با دستگاه بسیار بهتر است در زیر به چند علت آن می پردازیم :1. مصرف سوخت را کاهش می دهد و سبب افزایش عملکرد مطلوب موتور خودرو می‌شود.2. از ایجاد آسیب به گیربکس و هزینه‌های زیاد جلوگیری می‌کند.3. باعث محافظت هر چه بهتر از قطعات داخل گیربکس می‌شود.4. باعث از بین بردن تمامی ذرات و گرد و غبارهایی که باعث آسیب به گیربکس می‌شود.5. سبب نرم شدن دنده و بالا رفتن شتاب خودرو می‌شود.و...دستگاه های متنوعی هم برای تعویض روغن وجود دارند. یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین ها دستگاه لانچ (LAUNCH) یا ای تی اف (ATF) است.در زیر آموزش کار با دستگاه لانچ رو براتون میزارم ولی قطعا بهتر است کار را به دست افراد حرفه ای بسپارید.1. ابتدا شلنگ‌های رفت و برگشت گیربکس اتوماتیک را به شلنگ‌های دستگاه متصل می‌کنیم.2. برای اطمینان از اتصال صحیح، خودرو را در حالت سوئیچ باز قرار می‌دهیم اگر آمپر بالا نیامد، اتصالات درست است.3. در منو‌ی دستگاه نوع خودروی مورد نظر را پیدا کنید.4. دو تصویر مخزن روغن روی دستگاه قرار دارد، زیر یکی از آنها کلمه (USED) به معنای استفاده شده یا روغنی که در حال حاضر در گیربکس است، اشاره دارد و در زیر تصویر دیگر کلمه (NEW) به معنای روغن جدید درج شده است.5. با استفاده از منو‌ی دستگاه تعویض روغن را در دو حالت اتوماتیک و تمام اتوماتیک می‌توان انجام داد، که در حالت تمام اتوماتیک، کل روغن موجود در گیربکس، بلوک هیدرولیکی و توربین تخلیه می‌شود.ویدئو تهیه شده در فروشگاه ما که نحوه تعویض روغن گیربکس را نشان داده ایم، در لینک زیر قابل مشاهده است :https://www.aparat.com/v/QDVUJ5.0
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید